خرید و قیمت درب ضد سرقت فلزی لوکس و مقاوم

خرید و قیمت درب ضد سرقت فلزی لوکس و مقاوم

درهای ورودی اولین سد امنیتی برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری هستند که از نفوذ افراد خارجی غیرمجاز و سرقت جلوگیری می‌کنند. درب ضد سرقت فلزی بهترین پیشنهاد برای افزایش حس امنیت و آرامش ذهنی است که از اموال شما در برابر نیروهای خارجی محافظت می‌کند و در این خصوص عملکرد بهتری نسبت به درب‌های معمولی و سنتی دارد. ما در این مقاله قصد داریم بیشتر به درب ضد سرقت فلزی بپردازیم. پس چنانچه تصمیم دارید درب مقاوم و امنی برای منزل یا دفتر کار خود خریداری کنید، تا انتهای این مطلب با رادنوسازه همراه باشید.

درب ضد سرقت فلزی چیست؟

درب ضد سرقت فلزی نوعی درب مقاوم بوده که با استفاده از فلزات مستحکم تولید می‌شود و امنیت و حفاظت منزل شما را در برابر نفوذ و سرقت افزایش می‌دهد. قفل‌ها و سیستم‌های امنیتی قوی، ساختار مقاوم و ضخامت بالا از ویژگی‌های این گروه از درب‌ها هستند. به طور معمول استفاده از نوع فلزی این درب برای محیط‌هایی با ریسک سرقت بالا پیشنهاد مطلوبی است. منازل مسکونی، ادارات، فروشگاه‌ها و بانک‌ها از جمله اماکنی هستند که بهتر است برای آنها نوع فلزی این درب نصب شود.

مراحل ساخت درب ضد سرقت فلزی نیز به این صورت بوده که ابتدا اسکلت داخل درب ساخته شده و سپس عایق و روکش‌ها بر روی آن نصب می‌شوند. در پایان نیز یراق آلات مشخصی به این درب اضافه خواهند شد.

بهترین درب ضد سرقت از فولاد و آلومینیوم تولید می‌شود و امنیت بیشتری نسبت به مدل‌های چوبی و فایبرگلاس فراهم می‌کند. درب‌های آلومینیومی زنگ نمی‌زنند، مقاومت بالایی دارند و نسبت به سایر مدل‌ها، با قیمت بالاتری به بازار عرضه می‌شوند. چنانچه روکش این نوع درب فلزی ضد زنگ به درستی پردازش و تعبیه شود، ۱۰ تا ۱۲ سال می‌تواند بدون زنگ باقی بماند. چنانچه درب ضد سرقت شروع به زنگ زدگی کند، باید تعمیر شود.

ویژگی‌های درب ضد سرقت فلزی

این گروه از درب‌های ضد سرقت از فلزات مقاومی ساخته می‌شوند که ضخامت بالایی دارند و جلوی نفوذ و تخریب سارقان را می‌گیرند. درب ضد سرقت فلزی مجهز به قفل‌های قوی است که از ضربه و فشار جلوگیری می‌کنند و کیفیت بالای آنها سطح بالاتری از امنیت را فراهم می‌نماید. برخی مدل‌ها دارای سیستم‌های حفاظتی مختلفی مانند سنسورهای حرکتی و دوربین‌های مدار بسته می‌باشند که امنیت را افزایش می‌دهند.

درب‌های ضد سرقت فلزی علاوه امنیت و استحکام بالا، طراحی و زیبایی منحصربفردی نیز دارند که جذابیت خاصی به ورودی منزل شما می‌بخشند. استفاده از روکش چوبی برای درب ضد سرقت فلزی می‌تواند در کنار امنیت بالا، زیبایی فوق العاده‌ای برایتان به ارمغان بیاورد. برخی از درب‌های ضد سرقت در برابر آتش مقاومت خوبی دارند و از گسترش آتش به داخل منزل یا دفتر کار جلوگیری می‌کنند. درب‌های ضد سرقت عایق حرارتی و صوتی خوبی نیز هستند؛ به بیان دیگر در فصل‌های گرما یا سرما از هدررفت انرژی جلوگیری می‌کنند و جلوی انتقال صدا را می‌گیرند تا آرامش بیشتری در محیط فراهم شود.

اجزای درب ضد سرقت فلزی

به طور کلی اسکلت درب ضد سرقت فلزی چند لایه را تشکیل می‌دهد که اجزای مختلفی را داخل خود جای داده است:

ورقه فلزی

یکی از مهم‌ترین اجزای درب ضد سرقت، ورقه فلزی است که بدون آن، ما با یک درب معمولی مواجه خواهیم شد. علاوه بر این مورد، کلاف، ورقه و کمربندی‌های فولادی نیز باید در درب ضد سرقت قرار بگیرد تا امنیت آن افزایش یابد.

رویه درب

روکش درب ضد سرقت فلزی همان قسمتی است که قابل مشاهده بوده و بسته به محیط کاربری می‌تواند متفاوت باشد. به طور مثال، روکش بیرونی درب در محیط‌های مرطوب یا مکان‌های صنعتی باید ضد آب و ضد اسید باشد تا مقاومت خوبی ارائه دهد. رویه‌های فلزی و شیشه‌ای از جمله روکش‌های هستند که برای درب ضد سرقت فلزی به کار می‌روند اما در برخی مدل‌ها از روکش‌های چوبی و PVC نیز استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که روکش درب‌های ضد سرقت چینی از جنس فلز با رنگ کوره‌ای الکترواستاتیک است.

عایق درب

در بین ورقه فلزی و رویه درب ضد سرقت فضای خالی وجود دارد که معمولاً با استفاده از پشم سنگ و پشم شیشه پر می‌شود. در نتیجه با این کار این نوع درب عایق صوتی و حرارتی خوبی خواهد بود.

چهارچوب درب

ضخامت ورقه فلزی چهارچوب، حداقل ۱.۵ میلی متر تعیین شده است و هرچقدر این مقدار بیشتر باشد در برابر آسیب مقاومت بیشتری خواهند داشت. استفاده از رنگ پودری الکترواستاتیک برای این چهارچوب‌ها موجب می‌شود در برابر هرگونه خط و خش مقاوم باشند. شایان ذکر است که معمولاً چهارچوب‌ها در قطر ۱۸ سانتی متری تولید می‌شوند.

لولای درب

لولاها راهی برای نفوذ سارقان هستند و به همین علت در درب‌های ضد سرقت از هردو طرف و یا بیرون پنهان هستند؛ در نتیجه سارقان با استفاده از اهرم کردن لولا نمی‌توانند وارد شوند. همانطور که می‌دانید وزن درب‌های ضد سرقت بسیار بالا است؛ در نتیجه باید جنس لولا به صورتی باشد که این وزن را به خوبی تحمل کند. لولای مناسب برای این گروه از درب‌ها باید سه عدد لولای بلبرینگ‌دار باشد.

قفل درب ضد سرقت فلزی

یکی دیگر از مهم‌ترین اجزای درب ضد سرقت فلزی، قفل آن است که کیفیت آن اهمیت بسیاری دارد. نصب یک قفل بی‌کیفیت موجب می‌شود امنیت درب بسیار کاهش یابد و تبدیل به یک درب چوبی معمولی شود؛ در نتیجه باید از قفل‌های ضد سرقت مناسبی استفاده نمود تا امنیت لازم فراهم شود.

به طور معمول انواع درب ضد سرقت دارای دو قفل هستند که قفل بالایی قفل شب بند نام دارد و قفل پایینی قفل اصلی درب است. پیشنهاد می‌شود جهت افزایش امنیت، همواره هر دو قفل از بهترین نوع و کیفیت انتخاب شوند. قفل‌های دیجیتالی از جمله بهترین قفل‌های موجود در بازار هستند که در مدل‌های کارتی، اثرانگشتی و رمزدار عرضه شده‌اند. ویژگی قفل‌های نوع فلزی این درب ها این است که به جز کلید خودشان با هیچ کلید دیگری باز نمی‌شوند و در نتیجه امکان ساخت کلید کپی وجود ندارد.

کلید درب ضد سرقت فلزی

برخی از قفل‌های ضد سرقت علاوه بر کلید‌های اصلی، دارای دو کلید کارگری نیز هستند. این کلید‌ها در مراحل ساخت، مورد استفاده عوامل اجرا قرار می‌گیرند و بعد از آن از رده خارج می‌شوند. در کل نمی‌توان تعداد کلید مشخصی را برای انواع درب ضد سرقت بیان کرد اما معمولاً اغلب مدل‌ها دارای ۵ کلید و برخی مدل‌ها مانند درب‌های ضد سرقت ترک و چینی به ترتیب دارای ۸ و ۷ کلید کامپیوتری می‌باشند.

دستگیره درب ضد سرقت فلزی

دستگیره درب‌های ضد سرقت تنها برای کمک به باز و بسته شدن درب به کار می‌روند و نقشی در بالابردن امنیت ندارند. مدل‌های مختلفی از دستگیره برای این مدل درب ها در بازار موجود می‌باشد که اصولاً فلزی و از جنس کروم، فولاد ضد زنگ یا نیکل هستند. از جمله مدل‌های موجود در بازار می‌توانیم مدل‌های دکمه‌ای، اهرمی و بیضی شکل را نام ببریم که شما می‌توانید بسته به سلیقه خود یکی را انتخاب کنید.

سایر اجزای درب ضد سرقت

به طور معمول بر روی درب‌های ضد سرقت مانند سایر درب‌ها، چشمی نصب می‌گردد. همچنین وجود زنجیر بر روی درب ضد سرقت نیز الزامی نیست و بنا به درخواست خریدار تعبیه می‌شود. وجود درکوب بر روی این مدل درب ها ضروری ندارد اما اگر خریدار به نصب آن علاقمند است، می‌توان درکوب خاصی را در کنار چشمی نصب نمود.

قیمت درب ضد سرقت فلزی

به طور کلی ضخامت، ابعاد، وزن، جنس رویه، نوع قفل، تعداد لولا و یراق آلات مورد استفاده از جمله مواردی هستند که می‌توانند بر قیمت درب ضد سرقت فلزی تاثیرگذار باشند. درب‌های ضد سرقت ترک در کنار کیفیت بالایی که دارند، با بالاترین قیمت در بازار عرضه می‌شوند و همین موضوع باعث شده بسیاری از خریداران مدل‌های دیگری را ترجیح بدهند. درب‌های ضد سرقت ایرانی پیشنهاد مطلوبی در این خصوص هستند که در کنار کیفیت بالایی که دارند، با قیمت بسیار مناسبی نیز به بازار عرضه شده‌اند. این گروه از درب‌ها در کنار کیفیت قابل قبول، قیمت کمتر و تنوع بالایی دارند.

سخن پایانی

امروزه درب ضد سرقت فلزی با توجه به مزایایی که دارد، به یکی از محبوب‌ترین کالاهای موجود در بازار درب و پنجره و محصولات ساختمانی تبدیل شده است. این نوع درب در کنار ایمنی‌سازی فوق العاده‌ای که دارد، در طرح و رنگ‌های متنوعی ساخته می‌شود و می‌تواند موجب زیبایی ورودی منزل شما شود. ما در این مقاله تمامی اطلاعات ضروری در خصوص درب ضد سرقت فلزی را برای شما بیان کردیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد. چنانچه در این زمینه سوالاتی داشتید، می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق صفحه تماس با ما، با کارشناسان مجموعه رادنوسازه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *