درب لابی ساختمان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

درب لابی ساختمان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

در سال‌های اخیر استفاده از درب لابی بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ به گونه‌ای که امروزه درب لابی به یکی از اجزای مهم هر ساختمانی تبدیل شده است. درب لابی به دربی گفته می‌شود که معمولاً در ورودی نصب می‌گردد تا تاثیر خاصی بر ظاهر و نمای بنا بگذارد. این نوع درب در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شود. به همین دلیل ممکن است بسیاری از افراد برای خرید یک درب لابی مناسب دچار سردرگمی شوند. ما در این مقاله به ویژگی ‌های درب لابی مناسب اشاره می‌کنیم. مطالعه ادامه مطالب از رادنوسازه می‌تواند در این زمینه بسیار به شما کمک کند.

بهترین درب لابی ساختمان

بهترین درب لابی ساختمان

درب لابی بسته به ساختمانی که در آن سکونت دارید می‌تواند مهم باشد، زیرا بخشی از دکوراسیون محسوب می‌شود. در ورودی هر برج یا ساختمانی نشان از تمکن مالی، زیبایی و دکوراسیون داخلی آن دارد. به همین دلیل به جهت اینکه محیطی ایمن‌تر و زیباتر داشته باشید، بهتر است به ویژگی ‌های آن توجه کنید.

به نظر بسیاری از کارشناسان، درب لابی چوبی ضد سرقت بهترین دربی است که می‌توانید نصب نمایید، زیرا کیفیت و امنیت بسیار بالایی دارد. این در حالی است که برخی کارفرمایان به دلیل سلیقه و نیاز خود، استفاده از درب‌های فلزی را مدنظر خود قرار می‌دهند. همچنین به دلیل بالا بودن قیمت درب‌های تمام چوب، برخی افراد ترجیح می‌دهند از درب‌های لابی فلزی برای ساختمان استفاده کنند. درب‌های لابی استیل و فلزی از انواع دیگری هستند که تولید و عرضه می‌شوند. شما باید برای انتخاب درب لابی به متریال، جنس و قفل توجه ویژه داشته باشید تا در کنار زیبایی، امنیت بیشتری را برای ساختمان فراهم نمایید.

ویژگی ‌های درب لابی

  • یک درب لابی مناسب باید قفل امنیتی خوبی داشته باشد. یک درب لابی با ایمنی بالا باید در هنگام رخ دادن اتفاقات مختلف، امنیت افرادی که در لابی حضور دارند را تضمین کند. به همین دلیل درب‌های لابی ضد سرقت برای این منظور بهترین هستند.
  • چنانچه در شهرهایی با آب و هوای شرجی و مرطوب (شمال و جنوب کشور) سکونت دارید، بهتر است با توجه به شرایط آب و هوایی از درب‌های باکیفیت‌تری استفاده کنید.
  • درب انتخابی شما باید با محیط لابی ساختمان هماهنگ باشد. به این نکته نیز توجه کنید که حتماً از ابزار و یراق آلات باکیفیت در فرایند تولید و نصب درب استفاده شود. دستگیره‌ها و قفل ورودی باید کیفیت بالایی داشته باشند.
  • ابعاد درب لابی نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید. ابعاد را به خوبی با ساختمان تطبیق دهید و متناسب با میزان رفت و آمد ساکنین اندازه درب بنا را انتخاب نمایید.
  • درب لابی ساختمان باید عایق صوتی و حرارتی خوبی باشد تا از هدررفت انرژی و عبور سروصدا جلوگیری شود.

انواع درب لابی ساختمان

انواع درب لابی ساختمان

به طور کلی درب‌های لابی از نظر متریال استفاده شده به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

درب لابی تمام چوب

تماماً در ساخت این نوع درب از چوب استفاده می‌شود. درب‌هایی که با چوب مرغوب ساخته شده اند، مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. به همین دلیل این دسته از متریال‌ها در هنگام آب کاری تغییر شکل نمی‌دهند و به دلیل استقامت بالایی دارند با گذشت زمان نمی‌پوسند. این دسته از درب‌ها حشرات و موریانه‌ها را جذب نمی‌کنند و عایق حرارتی و صوتی خوبی محسوب می‌شوند.

مقاومت بالا نسبت به رطوبت، یکی دیگر از ویژگی‌ های درب لابی ساختمان به حساب می‌آید. قیمت درب‌های چوبی لابی بسته به اندازه و کیفیت چوب استفاده شده متغیر می‌باشد. هر چه کیفیت چوب به کار برده شده بالا باشد و درب اندازه بزرگتری داشته باشد، قیمت نهایی بالاتر خواهد بود.

درب لابی فلزی

درب‌های لابی فلزی برای ساختمان از پرفروش‌ترین درب‌هایی هستند که تولید و به بازار عرضه می‌شوند. دلیل این موضوع، قیمت مناسب آن‌ها است؛ زیرا در اغلب موارد درب‌های تمام چوب قیمت بسیار بالایی دارند. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که در برخی موارد و متناسب با نیاز کارفرما، ممکن است قیمت نهایی درب‌های فلزی از درب‌های تمام چوب برای لابی ساختمان بالاتر باشد.

درب لابی استیل

به طور کلی استیل به عنوان یک متریال اولیه در ساخت انواع درب محسوب می‌شود. این گروه از درب‌های لابی زیرمجموعه درب‌های فلزی هستند که ظاهر بسیاری زیبایی دارند و جذابیت خاصی به ساختمان می‌بخشند. درب استیل مقاومت بالایی در برابر شرایط محیطی و جوی دارد. قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودنشان، یکی دیگر مزایای آنها به شمار می‌آید.

جمع‌بندی

درب لابی در اغلب آپارتمان‌ها و منازل لوکس و لاکچری، به یکی اساسی‌ترین بخش‌های طراحی ساختمان تبدیل شده است؛ زیرا نمای جذابی ایجاد می‌کند و زیبایی ظاهر بیرونی بنا را ارتقا می‌دهد. همین موضوع باعث شده انتخاب یک درب لابی مناسب، به یکی از دغدغه‌های اصلی اغلب مشتریان تبدیل شود. در چنین مواردی مشورت با یک کارشناس یا معمار حرفه‌ای می‌تواند کمک کننده باشد. ما در این مقاله ویژگی ‌های درب لابی ایده آل را برای شما بیان کردیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد. چنانچه در این زمینه سوالاتی دارید، می‌توانید از طریق شماره تلفن‌های ذکر شده با کارشناسان مجموعه رادنوسازه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *