درب ورودی ساختمان + قیمت و انواع

درب ورودی ساختمان + قیمت و انواع

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر ساختمان، درب ورودی آن است که نقش بسیار مهمی در زیباسازی محیط اطراف و نمای بیرونی ایفا می‌کند. این موضوع نه تنها در مجتمع‌های مسکونی، بلکه در مراکز تجاری نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. در هنگام خرید درب ورودی باید با دقت زیادی عمل کنید، زیرا امکان تعویض مکرر آن وجود ندارد و باید مدلی را انتخاب کنید که در کنار زیبایی، امنیت ساختمان را نیز به خوبی تامین کند. ما در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی مدل‌های مختلف درب ورودی ساختمان، نکاتی را نیز راجع به خرید این محصول برای شما کنیم. پس چنانچه قصد خرید یک درب ورودی مناسب را دارید، تا انتهای این مطلب با رادنوسازه همراه باشید.

آشنایی با انواع درب ورودی ساختمان

درب های ورودی ساختمان در متریال‌های مختلفی تولید می‌شوند و از لحاظ مدل بسیار متنوع اند؛ در نتیجه با شناخت بهتر انواع درب ورودی، می‌توان با توجه به سلیقه و نوع کاربری ساختمان، انتخاب بهتری در هنگام خرید داشته باشید. نوع کاربری، جنس درب، ابعاد و رنگ از جمله مواردی هستند که بر تنوع مدل‌ها تاثیر می‌گذارند. انواع این نوع درب بر اساس محل نصب و جنس به گروه‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند:

درب ورودی فلزی

درب ورودی فلزی یکی از پرفروش‌ترین مدل‌ها به حساب می‌آید که در افزایش امنیت ساختمان نقش مهمی ایفا می‌کند. این گروه از درب‌ها استحکام بسیار زیادی دارند و امنیت بالایی را برای ساکنین فراهم می‌نمایند. درب استیل نرم، استیل موج دار و درب فلزی پلای وود از رایج‌ترین مدل‌های این دسته‌بندی هستند که امروزه طراحی و تولید می‌شوند.

درب ورودی چوبی

از دیگر درب‌های ورودی ساختمان می‌توانیم به مدل چوبی اشاره کنیم که در ساختار آن از متریال چوب طبیعی استفاده شده است که زیبایی خاصی به محیط می‌بخشد. درب ورودی چوبی عایق صوتی و حرارتی خوبی است و در کنار زیبا و شیک بودن، استحکام و مقاومت بالایی را نیز ارائه می‌کند.

این گروه درب‌ها می‌توانند به صورت سفارشی بنا به خواسته مشتری با متریال‌های دیگر ترکیب شوند. درب ورودی چوبی با رنگ سیاه مات و درب ورودی ساختمان با روکش رنگ روشن دو مدل پرفروش هستند. همچنین درب‌های تمام چوب به همراه تاج و زهوارهای شکیل، بهترین گزینه برای سبک‌های کلاسیک و فرانسوی به شمار می‌روند. درب‌های سفید رنگ با روکش چوب، ترکیب زیبایی در فضاهایی با کف و دیوارهای سفید به سبک اسکاندیناوی به وجود می‌آورند.

درب ضد سرقت

به طور کلی درب ضد سرقت بر اساس نوع متریال تقسیم‌بندی می‌شود. همچنین این گروه از درب‌ها می‌توانند از لحاظ طرح، رنگ، برجستگی درب و نوع یراق آلات با یکدیگر متفاوت باشند. درب ضد سرقت، ایمنی بسیار بالایی برای محیط فراهم می‌کند و در کنار کیفیت ساخت بالا، زیبایی و استحکام قابل قبولی را نیز برای شما فراهم می‌کند. به دلیل اینکه درب ضد سرقت ورودی در خارجی‌ترین نقطه ساختمان قرار می‌گیرد، باید در شرایط آب و هوایی مختلف، دوام بالایی داشته باشد. پیشنهاد می‌شود درب ورودی ساختمان در نوع ضد سرقت، دارای روکش فلزی یا تمام استیل و یا رویه پلیمری باشد.

درب لابی

بدون شک درب لابی یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر ساختمان مسکونی و تجاری به حساب می‌آید. درب لابی می‌تواند بر محیط اطراف تاثیر بگذارد و به طور معمول با توجه به نمای ساختمان طراحی و تولید می‌گردد. کیفیت این درب و همچنین خصوصیات ظاهری آن می‌تواند ارزش ملک را افزایش دهد.

درب حیاط

درب حیاط تاثیر زیادی در زیبایی ساختمان دارد و نقش مهمی در امنیت و حفظ آرامش ساکنین ایفا می‌کند. درب‌های حیاط در مدل‌های مختلفی در متریال های گوناگون تولید و عرضه می‌شوند که شما می‌توانید بسته به فاکتورهای متعددی که وجود دارد، بهترین مدل را برای منزل خود انتخاب کنید.

درب پارکینگ

در طول شبانه روز افراد زیادی در پارکینگ به دلیل ماشین‌های خود رفت و آمد می‌کنند و به همین دلیل این بخش از ساختمان از اهمیت خاصی برخوردار است. درب‌های پارکینگ در اکثر موارد بدون دخالت انسان و با استفاده از یک ریموت باز و بسته می‌شوند. نیاز است که این گروه از درب‌ها امنیت و استحکام بالایی داشته باشند؛ به همین دلیل در اکثر موارد با استفاده از آهن، آلومینیوم و… تولید و ساخته می‌شوند.

درب ورودی ویلایی

شما در هنگام ورود به ویلا، اولین چیزی که مشاهده می‌کنید درب ورودی ویلایی است؛ به همین دلیل انتخاب درب مناسب در فضای بیرونی باید با دقت بالایی صورت بگیرد. شما می‌توانید بسته به سلیقه یا بودجه خود، یکی از مدل‌های معمولی یا برقی را انتخاب کنید. اغلب مدل‌های درب ورودی در این نوع کاربری فلزی بوده که می‌توانند به بهتر شدن فضای بیرونی ویلا کمک کنند. درب ورودی ویلایی در کنار ایمنی بالا، طراحی و زیبایی منحصربفردی دارد. درب ورودی ویلایی می‌تواند تمام چوب یا ترکیبی از چوب و شیشه باشد.

درب ورودی آپارتمان

این نوع درب نیز مانند ورودی ویلا از اهمیت بسیار برخوردار است و باید با توجه به نمای بیرونی ساختمان و ترکیب رنگ استفاده شده انتخاب گردد. درب انتخابی شما باید عایق صوتی و حرارتی خوبی باشد و از هدر رفت انرژی یا نفوذ سر و صدا به داخل منزل یا دفتر کار جلوگیری کند.

لازم است درب ورودی آپارتمان ضد حریق باشد و جلوی نفوذ و انتشار آتش را بگیرد. همچنین استحکام و مقاومت بالای درب کمک می‌کند که در مواردی مانند رفت و آمد بسیار یا ضربه دیدن در اثر اسباب کشی، آسیب کمتری ببیند. انواع درب ورودی آپارتمان در متریال‌های مختلفی تولید می‌شوند و انتخاب مدل ضد سرقت برای این کاربری، می‌تواند سطح ایمنی منزل یا دفترکار شما را تا حد قابل توجه‌ای افزایش دهد.

خرید درب ورودی ساختمان

قبل از خرید درب ورودی ساختمان باید نکات مهمی را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید:

  • تنوع بسیاری در زمینه تولید این نوع درب وجود دارد؛ در نتیجه باید در هنگام انتخاب و خرید، رنگ، ابعاد و طرح مدنظر خود را به دقت انتخاب کنید. در هنگام خرید به نمای ساختمان، نوع کاربری محیط و سلیقه خود توجه داشته باشید. اندازه کلی و طول و عرض چهارچوب درب باید به دقت اندازه گیری گردد.
  • درب‌های ورودی ساختمان در انواع مختلف درب ویلایی، درب لابی، درب آپارتمانی و… تقسیم‌بندی می‌شوند؛ در نتیجه در هنگام خرید باید به نوع آن و کاربری ساختمان توجه کنید. به عنوان مثال درب ورودی ویلایی معمولاً بزرگتر و ظاهر باشکوه‌تری دارد.
  • در هنگام خرید باید علاوه بر زیبایی، به نوع متریال به کار رفته و کیفیت و استحکام آن نیز توجه کنید.
  • از آنجا که درب ورودی ساختمان بیش از درب‌های داخلی در معرض آفتاب و رطوبت قرار دارد، رنگ نگهدارنده آن از اهمیت خاصی برخوردار است. به همین دلیل رنگ‌های نیم پلی استر برای درب‌هایی با روکش‌هایی طبیعی تمام چوب مناسب می‌باشد. رنگ‌های پوششی و پلی اورتان نیز برای درب‌های سفید رنگ گزینه بهتری هستند.
  • شما باید شرایط آب و هوایی محل نصب را در نظر بگیرید و مدلی را خریداری کنید که از متریالی مقاوم در برابر بارش و نورآفتاب تولید شده باشد.

قیمت درب ورودی ساختمان

به طور کلی قیمت درب ورودی ساختمان به نوع متریال مورد استفاده، کیفیت ساخت درب، یراق آلات استفاده شده، تعداد لنگه، ابعاد و وزن درب و… بستگی دارد. قیمت نهایی محصول با در نظر گرفتن تمامی فاکتورهای نام برده تعیین می‌گردد.

سخن پایانی…

افراد در هنگام ورود به ساختمان، با اولین چیزی که مواجه می‌شوند نمای بیرونی و درب ورودی است. با توجه به اهمیت این موضوع، باید در هنگام خرید درب ورودی ساختمان با دقت بیشتری عمل کنید تا امنیت و زیبایی نمای بیرونی ساختمان به بهترین صورت انجام بگیرد. ما در این مقاله انواع درب ورودی ساختمان را به شما معرفی کرده و همچنین نکاتی را راجع به خرید مدل‌های مختلف این محصول بیان کردیم، در صورت وجود سوالات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *