خرید و قیمت درب اتاق خواب | انواع مدرن

خرید و قیمت درب اتاق خواب | انواع مدرن

درب اتاق خواب نوعی سازه برای استفاده در محیط‌های داخلی ساختمان است که برای دسترسی به سایر فضاهای ساختمان و جداکردن اتاق خواب با سایر بخش‌های منزل به کار می‌رود. درب اتاق به دلیل قرارگیری در فضای داخلی، نیازی به استحکام بیش از حد در برابر عوامل محیطی مانند نورآفتاب و بارندگی ندارد؛ در نتیجه از مواد کمتری برای ساخت آن نسبت به درب‌ های خارجی استفاده می‌شود و وزن کمتری دارد.

امروزه در ساخت درب‌ های اتاق خواب از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود که هر یک ویژگی‌های مختص به خود را دارند. ما در این مقاله قصد داریم انواع این درب ها را به شما معرفی کنیم. پس چنانچه قصد دارید درب مناسبی را برای اتاق‌های منزل خود خریداری کنید، مطالعه این مقاله از رادنوسازه می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

راهنمای خرید درب اتاق خواب

راهنمای خرید درب اتاق خواب

قبل از خرید درب اتاق خواب باید باید به نکاتی توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. اولین گزینه برای انتخاب یک درب مناسب، سبک دکوراسیون منزل است. شما باید علاوه بر سلیقه و نظر خود، مواردی مانند کف پوش، گچ بری و دیوارپوش ساختمان را نیز در نظر بگیرید تا درب ایده آلی را خریداری کنید. امروزه انواع درب اتاق در طرح و رنگ‌های گوناگونی به بازار عرضه می‌شوند و باید با توجه به سبک دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید.

درب‌ های اتاق خواب معمولی و سنتی برای منازلی با سال ساخت بالا مناسب هستند که اغلب از شیشه‌های رنگی و چوب طبیعی ساخته شده‌اند و چندان جذابیت سابق را ندارند. درب‌ های مدرن و جدید در اکثر ساختمان‌های امروزی دیده می‌شوند و بر اساس سلیقه کارفرما در طرح‌های مدرن، کلاسیک، روستیک و صنعتی قابل ساخت و عرضه هستند. یک درب مناسب، عایق صدا و حرارت است و از هدررفت انرژی و انتقال سر و صدا جلوگیری می‌کند. همچنین استحکام و امنیت آن نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید.

درب‌ های ریلی گزینه جذابی برای منازلی هستند که متراژ پایین دارند. این گروه از درب‌ها برخلاف درب‌ های معمولی به سمت بیرون یا داخل باز نمی‌شوند و با استفاده از ریل و چرخ باز و بسته می‌شوند. همچنین درب‌ های پنهان شو و فریم لس نیز از دیگر مدل‌هایی هستند که در دسته‌بندی درب‌ های جدید قرار می‌گیرند و بهترین گزینه برای منازلی با دکوراسیون مدرن امروزی هستند. سایز و ابعاد محل نصب درب اتاق خواب نیز اهمیت زیادی دارد و در هنگام سفارش باید به صورت دقیق طول و عرض چارچوب و مقدار فضای موردنیاز برای باز و بسته شدن درب را در نظر بگیرید.

انواع درب اتاق خواب

با پیشرفت صنعت ابزار و تجهیزات ساختمانی، درب‌ های بسیاری برای اتاق خواب در مدل‌ها و طراحی مختلف به بازار عرضه شده اند. ما در ادامه پرفروش‌ترین آنها را به شما معرفی می‌کنیم:

درب اتاق خواب ‌ام دی اف

درب‌ ام دی اف از لحاظ قیمتی مقرون به صرفه بوده و به دلیل پایداری ظاهری که دارد، در ساختمان‌های بسیاری استفاده می‌شود. ویژگی پایداری موجب شده این گروه از درب‌ها کمتر به تعمیر نیاز پیدا کنند و طول عمر بالایی داشته باشند. رنگ‌پذیری راحت و تمیز کردن آسان از دیگر ویژگی‌های درب ‌ام دی اف است. متاسفانه درب‌ های اتاق خواب ‌ام دی اف در مقایسه با سایر مدل‌های چوبی شکننده‌تر بوده و به راحتی آب را به خود جذب می‌کنند. در برخی مدل‌های مدرن یا کلاسیک، از شیشه با رنگ‌های سفید، طوسی یا مشکی استفاده می‌شود تا ضمن انتقال نور، زیبایی خاصی نیز به محیط انتقال یابد.

درب PVC

درب‌ های پی وی سی نوع دیگری از انواع مناسب برای اتاق خواب بوده که در فضاهای کوچک مانند دستشویی، حمام، انباری و یا حتی آشپزخانه قابل استفاده هستند. این درب‌ ها ظاهر ساده‌ای داشته و به طور معمول از چوب، شیشه و وینیل ساخته می‌شوند. همچنین درب‌ های PVC عایق حرارتی نیز بوده و درجه حرارت اتاق را تا حد زیادی حفظ می‌کنند و استفاده مداوم از وسایل گرمایشی و سرمایشی را کاهش می‌دهند.

درب‌ های پی وی سی برای اتاق خواب از لحاظ طرح تنوع بالایی دارند و در دسته‌های سی ان سی، برجسته و منبت تولید می‌شوند. استحکام این گروه نیز در حد قابل قبولی است و به راحتی در اثر ضربه آسیبل نمی‌بینند و طول عمر بالایی دارند.

درب اتاق خواب ABS

درب‌ های ABS ضد آب هستند و به همین دلیل برای استفاده در حمام، دستشویی، سونا، جکوزی و… بهترین گزینه هستند. همچنین استفاده از این گروه از درب‌ ها در مدل‌های چارچوب دار برای اتاق خواب می‌تواند ایده آل باشد. لازم به ذکر است که بر روی درب‌ های ABS لایه‌ای ضد خش با ظاهری مات وجود دارد که از خط و خش به دنبال برخورد اجسام نوک تا حد زیادی جلوگیری می‌کنند. تنها ایرادی که می‌توان در این گروه از درب‌ها شناسایی کرد، نداشتن طرح خاص و ساده بودن است. با این حال ماندگاری بالا و قیمت مناسب درب‌ های ABS موجب شده از پرفروش ترین‌ها در بازار باشند.

درب اچ دی اف

درب‌ های اچ دی اف که به درب‌ های از پیش ساخته نیز معروف هستند، قیمت بسیار مناسبی دارند و در طرح‌های محدودی به بازار عرضه شده اند. این گروه از درب‌ها از یک کلاف چوب روس تشکیل شده‌اند و داخل آن‌ها به کمک شبکه هانی استحکام بالایی دارند. درب اچ دی اف تنها برای اتاق خواب استفاده می‌شود و چندان در برابر رطوبت مقاوم نیست؛ به همین دلیل نباید از آن‌ برای محیط‌هایی مانند سرویس بهداشتی استفاده کرد. با این حال این نوع درب در برابر تغییرات دما و ترک خوردگی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

الیاف چوبی اچ دی اف توسط چسب تحت فشار و در گرمای زیاد به هم متصل می‌شود و ساختار یکپارچه‌ای را تشکیل می‌دهد. لازم به ذکر است که شیوه تولید و مواد اولیه درب‌ های اچ دی اف برای اتاق خواب باعث شده این گروه از درب‌ها یک مرحله بالاتر از ‌ام دی اف و تخته سه لا قرار بگیرند.

قیمت درب اتاق خواب

قیمت درب اتاق خواب

به طور کلی قیمت درب اتاق خواب به عوامل گوناگونی بستگی دارد اما اصلی‌ترین فاکتور برای این موضوع، متریال و روکش استفاده شده برای درب است. مواد ساخت و مرغوبیت آن‌ها، طرح و رنگ درب و ابعاد و اندازه آن از دیگر مواردی هستند که بر قیمت تاثیر می‌گذارند. همچنین متعلقات درب و تجهیزات استفاده شده برای نصب درب هم می‌تواند بر قیمت تاثیر گذار باشد.

سخن پایانی

درب اتاق خواب موجب زیبایی منزل شده و می‌تواند جذابیت خاصی به دکوراسیون محیط ببخشد؛ به همین خاطر باید به نکات مختلفی در هنگام خرید توجه کنید تا بهترین مدل را انتخاب نمایید. ما در این مقاله انواع درب اتاق خواب را معرفی کرده و نکاتی را راجع به خرید این محصول برای شما بیان کردیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد. چنانچه در این زمینه سوالاتی دارید، می‌توانید از طریق شماره تلفن‌های قید شده با کارشناسان مجموعه رادنوسازه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *